Sweeet Escape.



En burgare och den obligatoriska semestercidern på flygplatsen när jag och los peras flydde till London för att fira pappa, 60 barre! Livsnjutning på extremt hög nivå med god mat i Soho, konstverk i Shoreditch, vintage i Spitalfields, flanation i Covent Garden och så lite shopping överallt och ingenstans!


Den obligatoriska flygturen.






Checkade in på Europa House Hotel i Paddington!


Med utsikt över den Sussex Gardens!


Med eldstaden kammade hotellrummet hem första plats på min Londonhotell lista.








Restaruang jakt på London Street!


Mughal's hade snyggaste menyn som bara skrek hej kom och ät mig!


Och gigantisk öl, hög mysfaktor samt Efterlängtad indisk mat i världsklass!


Godaste garlic naan brödet eever!


Grym butter chicken.


Snyggfrippan.










Dag 2 och brakfrulle!






På Paddington station mot äventyr i Shoreditch!


Tog oss till Middlesex Street och mixade marknad med streetart!




Alphabet street.




Eine's "Happy"!


Söndagsmarknad på Middlesex Street!




Vidare till Wentworth Street och Petticoat Lane Market!


Kollade in konst och kläder, kläder och konst.


Pappa var lyrisk över alla Topshop och Asosplagg! Han ba ah my gaad.


Tuttar tuttar tuttar överallt!






Färdigshoppade för den här gatan. Mot Brick Lane!




Fashion Street bjuckade på några balla målningar!


Jag älskart!


Svängde in på Commercial Street, parrade från street art walken och tog oss an Old Spitafields Market!


Finaste ståndet! En svensk designer som gjorde fina blomkransar.


Ett myller av härligheter, roliga saker och snygga kläder.




Lunch på väldigt fina och väldigt brittiska English Restaurant!








Där man kunde sitta i egna små träbås med en finfin lampa old fashion style.


Och så den godaste Passionfruit daiquirin jag någonsin smuttat!




Och så pannkakor med hemmagjord chokladsås! Är man nyttig så är man.


Brick Lane bjöd på små gränder och gator av konst!


Och en hel del bangla restauranger.


Hanbury Street stod för vintage och lite mer konst att festa loss på, som Cosmo Sarson!


Roa's "Crane". Så jäkla ballt!


Malarky stod för färg!


Hanbury Street!


Flanerade omkring bland mat, bakelser och design av alla dess slag på Sunday Up Market i Old Truman Brewery.




Sol, glada människor och massa mat utanför Sunday Up Market.


Och lite mer konst! Älskar att den fanns lite överallt och ingenstans.




Fortsatte vidare på färgglada Brick Lane.


Förbi en ölträdgård som jag Ska sitta i någon gång i mitt liv.


Sicksackade mellan vintageaffärer!




Min favorit! StinkFish med Mente Quetzal.


Släntra in på Pedley Street som bjöd på en gränd av gatukonst och lite kisslukt på sina ställen.


Fortsatte på Brick Lane, under tågräls bron där matstånden erbjöd på parre innan ännu mer av allt.


Sen kom Sclater Street på vänster sida och Cheshire Street på högra som bjussade på små söta stånd, vintage och konst(!) båda två!


Eller så gick man rakt fram och boom baby underbara ting så långt ögat kunde nå!


Minimarknad mellan butikerna längs med Brick Lane.


Svängde in på Bacon Street som bjöd på mer konst och The Vintage Emporium som var fin i rosa.


David Shillinglaw I like!


Roa's lille griisen!


Ett litet hål i väggen Sprängfyllt med allt från soffbord till symaskiner till lampor och porslin.




James Cochran på Bacon Street.


Vidare till Notting Hill där det var Notting Hill Carnival på gerre och tjockt med partyprissar!




Tog skydd på Carluccio's som stod för en orgie av delikatesser alá Italien!


Jag satsade på Tiramisu.






Pappa strikes a livsnjutarpose!




Hej supersöta menyer!






Middag på Villa Rosa!


Päronen käkade värda supergoda tvårätters!


Jag körde all in med pasta Carbonara och TRUMVIRVEL Diet Bacardi Breezer Pineapple! Smutta på den!




Dag 3 och kosan styrdes mot Hyde Park för en morgonpromenad!






The Serpentine restaurant om jag minns rätt! Bangar inte frulle där någon gång. No sir.


Spana in The Serpentine lake!
















Sen Möjlde jag älskade Oxford, Regent och Bond Street on my own!


En parre for some lunch aux poires I Soho, På Brewer Street och Taro!


Grym Chicken Fried Noodles!


Och mamma åt en ännu grymmare Chicken Teriyaki! I'm going back for more.


Sen gick vi till Bästa Carnaby Street som bjuder på så sjuukt härlig feeling!


Mr Spex gjorde inte saken sämre.




Parkade pappa på en riktig pärla till pub, The Argyll Arms i närheten av Topshop.


Där fick han sitta och njuta medan mammsen och jag spanade in Topshop.


Sen pausade gamlingarna och jag fortsatte mölja affärer på Oxford Street Marylebone. It's a favorite!


Färdigshoppat för dagen och middag i Soho på hightechrestaurangen Inamo et Wardour Street.


Bordet var en dataskärm som erbjöd matmeny, drinkmeny, sneakpeak på köksarbetet och olika spel!


Where the action is! Så jävla coolt!


Morsan passade på att ändra duken.


En Inamo till mig! Hetaste drinken ever, For Real.


Och så en sallad på den! Allt detta genom några sköna klick. Hej vinnande koncept!




Sen var det bara att klicka in notan!


God morgon dag 4 och pappas födelsedag!


En sväng genom Kensington Gardens.


Ett träd som missuppfattat allt.




Irrade runt och letade efter Peter Pan statyn och på väg därifrån ser vi den...


Begav oss till mitt femtioelfte favoritställe! Covent Garden med Long Acre, Neal och James Street! Come to mama.


Skön!




Covent Garden i ett nötskal.


Lunch blev det med pappas kompis på Wagamama!


Jättegod öl.


Dödsfresh Chicken Teriyaki.


Underbara Underbara! White chocolate and ginger cheesecake med kolasås!




Deep In The Heart Of Texas.


Going down town.


Candy Cakes! Och en något bekymrad svensk pojke.






Den här gången blev det Butterscotch Cupcake stopp på Candy Cakes. Men kärleken är där!




Shoppingpåsar och cupcakes! Ibland är livet gött.


Firade av 60-åringen med bowling och tvårätters alá 60-tal på übercoola All Star Lanes i Brick Lane!


Mamma droppa klotet bakåt, jag tappade det i rännan och pappa halkade! Jag tror vi hade roligast där.




Lite Strawberry Margarita. Mummaa!


GRATTIS PAPPSEN!




Efter bowlingen blev det brakmiddag i deras 60-talsdiner med röda skinnsoffor och kromdetaljer!


En Riktigt mean passionsfruktdrink!




Pappas förrätt - friterad bläckfisk!


Min varmrätt - schnitzel med sötpotatispommes, röd coleslaw och örtsmör! SJUKT gott!


Pappa drog en lyxburgare och pommesen kom i en söt liten hink!


Jag festade loss på en bananasplit med romrussinglass och hemmagjord colasås for dessert! MHM..






Spexig bartender, underbar personal och alla rätt för det här stället!




Brick Lane by night och det sista av London för den här gången!


På flygplatsen! På väg hem! På supermysiga 50-taliga Frankie & Benny's!






Klart jag drar in pannkakor! Med sirap. Dödsgott vaa.


Sverige var inte dåligt! Men ingen välbehövd bytta med guld inte.


Jamen. För jag och plånboken festade loss. Mest den.





























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0