Hur många lingon finns det i världen?

Mirjam, this one is for you!

För exakt en vecka och en dag sedan träffade jag Mirjam på stadens gator, drog en frappe på Waynes, handlade en macka på Hemköp och gick på bio för att se Hur många lingon finns det i världen. Den var världens charmigaste film och såhär bra! 5 av 5 på den! Glada Hudikgänget är ju bäst såå. Det ända jag saknade var lite Toralf.

In New York!

Dag 1 kom vi till New York Inn, slaggde till en stund och tog oss an New Yorks affärer! Spanade in allt vad 7th street hade att erbjuda och frossade loss på Hm, Victorias Secret, Gap, Forever 21, Aldo, Zara och alla andra underbara ting tills solen gick ner och energin likaså. Och så en middag i sängen framför tvn! Lyx.

Empire State Building.

Sjunde gatan!

En sallad från Bread Factory till middag framför tvn som var hälften så står som rummet!

Hemma på våår gata i stan.

Dag 2 vaknade vi till strålande väder, gick i lite affärer på väg till Empire State Buildning för att där få stå i en väldans lång kö för att sedan få se en väldans fin utsikt över New York! Asvärt. En corndog på den och sen blev det Madison square park med blommande träd  och lite shopping kring Union Square innan vi kom till Battery Park/ Battery Park City och tog en guidad färjetur förbi skeppet, Brooklyn Bridge och Frihetsgudinnan så klaart! Jäla pudding. Sen räddade Elin en liten kille som tagit sig vatten över huvudet innan vi gick vidare till ett byggkaoset Ground Zero, via Wall Street förbi tjuren till Century 21 där jag fyndade finaste orangea väskan ever. En late dinner på ett deli brevid senare deckade vi i våra sköna sängar.

Min säng precis vid fönstret så jag kunde ligga och spana ut!

Våår på 7th Street!

Battery Park!

Räddningspatrullen!

Trinity Church.

Y u m! Ice cream on wheels.

Ground Zero!

Time Square!

Dag 3 tog vi oss till West Village och flanerade längs fina gator innan vi var tvugna att gå till Magnolia Bakery för att införskaffa en varsin cupcake innan vi turistade vidare till Carries lägenhet och Marc By Marc Jacobs. En lunch senare på ett annat deli ställde vi oss i tkts kö för att fynda Broadway biljetter! Vi lyckades hamna bland dem första och knep ett par fina biljetter till Mamma Mia. Därefter köpte jag en frappe och tog mig an Broadway och Time Square och allt vad affärer innebär on my own! Sen blev det drinkar på TGIS innan vi äntligen fick gå på Broadway! Som var bäst ever! Sen kunde vi somna lyckliga.

West Village.

Beslutsångest som vanligt.

Carries lägenheet.

Lunch vid sidan av Time Square.

Quesadillas!

Hej Time Square!

En Pink Cosmo med sockervadd någon?! Tgis kan sin sak.

Broadway snacks!

Broadwaay!

Time Square!

Vi kunde inte låta bli.

Dag 4 regnade det faktiskt på dagen så vi tog skydd av affärerna längs med femte avenyn och Broadway mot Greenwich Village och flanerade runt Union Square. Lunchade på sista delit för den här gången där i krokarna och en avlastning på hotellet senare tog jag mig an andra delen av femte avenyn (också kallad den östra delen) och sightsade förbi Rockefeller Center och Radio City mellan Forever21, Saks, AX, Zara m.fl! Sen blev det favorit i repris och middag i sängen framför tvn och passande nog Sex and the City!

St. Patrick's Cathedral!

Femte avenyn!

Rockefellah!

Väärldens godaste sallad från Europan Café! Väärldens.

Dag 5 knöt vi ihop säcken, drog en sista raggarrunda in town för att inte ha missat något (speciellt inte ett bra köp eller tre) Jag fick äntligen lägga korvarna på mina Ray Bans som fått munnen att vattnas ett bra tag, och till världens bästa pris dessutom! Macys is the place to be. Note to myself! Sen var det bara att slänga upp 21 kg på ryggen, 15 kg på ena armen, 5 kg på andra och en ful hatt på huvudet som jag fick av hotellägaren för svettfärden mot flygplatsen och taaxfreeen! Hattjvln åkte i papperskorgen två gator senare men packningen klarade sig hem safe efter några pauser och svordomar!

St. Patrick's Cathedral

I was in Miami bitch.

Dag 1 då. Efter 33 timmar på flygplatsen i SF (en VÄLDIGT lång och tråkig historia, som kan sammanfattas med att man ALDRIG ska åka med American Airlines vars personal i 19 fall av 20 är riktiga FUCKTARDS) x antal tårar, noll sömn och timmar av köande kom vi fram till Miami så sent som någon dag försent på kvällen. Ett tappert bilhyrförsök senare träffade jag på en uteliggare, fick nys om Greyhound Buses, hittade en infotelefon och slutligen en taxi som tog oss till den mindre festliga busstationen där det blev frulle från vending machines och ytterligare några timmars väntan till klockan 4 då bussen till Orlando kom och vi fick sova!!! Framme kämpade vi oss vidare med diverse andra bussar tills vi till slut blev avsläppta framför hotellet(!) av världens bästa chaffis som hjälpte oss hålla utkik efter det. Därefter var det bara att inta solstolarna vid poolen och somna Igen. Avslutade gjorde vi med en välförtjänt flanation bland underbara disneyaffärer, resturanger, disneyfigurer, neonskyltar och disneysånger i Downtown Disney! Sen ba TJA min alldeles egen 120 säng.

Jag ville köpa allt och alla.

Lego!!

Lite middag på den!

OMG.

Dag 2 och dagen D! Bästa dagen eveer och dagen jag äntligen fick komma till DISNEYWORLD! Men inte utan en udda frulle och lite tur. Allt i frukosten låg i förpackning och biljettsnubben på hotellet gav oss två inträdesbiljetter någon annan inte använt för halva priset. Busschaffisen skjutsade oss fo free till den rätta busshållsplatsen och en bussresa senare står vi på Disneyfärjan och spanar in Cinderella Castle. Jag, mina öron och Elin! Sen var det bara att njuta av dans med disneyfigurerna, parader, små fina affärer med allt mellan himmel och jord, söta karuseller, uppträdanden och superfint väder!

Framme och maxitaggad!

DRÖMPARADEN!

Hej Kalle!

Tjaa Woodey!

Ferre på gerre vid slottet, klart man hänkar!

The man.

Cinderella Castle!

Dans på torget!

Dream Along With Mickey! En liten föreställning med alla godingar.

HAHA här började ungarna gråta! Men Inte jaaag.

Tog en flotte till Tom Sawyers island.

Väderkvarn!

Countrytheme.

Julaffären! Bästa idén ever!

Söta gubbarna gick omkring och spelade!

POPCORN!

Godaste lemonadslushen!

Elins favorit!

Spöökhuset.

Prinsessparaden!!!

Behöver jag säga något?! NEJ.

Tjenixen Pinocchio och Benjamin!

Min tur att börja böla! Jag fick bara elakingarna.

Mors Snövit och Toker!

Uh Jafar...

Aladdin wazuup!

UH KAPTEN KROK! Försökte backa men hade folk bakom mig. BU.

Tjenna Peter Pan!!

Shuu Alice och hattmakaren!

Kärring.

Halloj den goda fen!!

Askungen!!

Ariel!!

Prinsessan och grodan!!

It's a small world!

Små dockvärldar från olika delar av jorden.

Godisglass!

Snövitåket!

I lööve happy endings.

Nalle Puh!

Fick gå i massor av söta affärer. Hej fint armband med disneyberlocker som jag stod och valde mellan  i timmar.

Hej godsaker vart man än gick!

Tjenna tjenna färdmedlet aka den sega kakan med hallon och vit choklad i!

Himla nöjd med till varon.

Dag 2 fortfarande. Efter världens bästa dag skulle vi ta bussen tillbaka till Miami. SYND för oss att taxin vi beställde aldrig kom (i VÄLDANS bråda tider) så vi hoppade in i en annan taxi vars chafför påstod sig veta vart vi skulle. Han LJÖG. Så när klockan slog bussen-ska-gå och vi stod på fel hållplats blev det bråk och en helvetesfärd som levde på hoppet till den rätta hållplatsen, 20 minuter efter att bussen skulle ha gått! Jag har aldrig sett Elin så arg! Jag blev rädd och det var inte mig hon skällde på liksom! Så jävla BU. Förutom att det stod en buss där som visade sig vara vår!! BÄSTA busschaffören ever hade väntat på oss!! Lyckliga är bara förnamnet.

Dag 3. Hello Miami, South beach och Tropics Hotel med världens gulligaste personal! Lyxade till det med en superfrulle på Jerrys Deli innan vi intog stranden! Efter lite bellysurf och schtek tog vi en strandpromenad innan vi gick upp till vårt hostel och intog poolen istället. Kvällen fortsatte i samma chill med prillanda, jag drog en finfin empanada på Halfmoon och Elin drog en donken innan vi flanerade ut i vimmlet på Lincoln Road, ett fylligt open-air mall med affärer, resturanger och fik som alla stängde runt midnatt. I was in heaaven!

Superfrulle på Jerrys Deli, öppet 24/7.

På gatan där vi bor.

Delit!

Mot stranden!

South Beach!

Vårt hostel!

Vårt hostel med min lunch vid vårt hostels pool!

Lite mexican for dinner då!

Halfmoon var placet jag kittla till det med en empanada.

Mitt in the shit bland affärer och resturanger som hade öppet till typ runt midnatt!! Lincoln Road.

Elvis gjorde skön stämning.

Dag 4 knallade vi ner till stranden fo some mer soldyrkning och bellysurf och när sanden blev för irriterande drog vi upp fo some moments by le pool. När ipoden dog tog jag mig an Collins Avenue med art-decobyggnader och affärer i drivor! Helt underbar gata, allt var bara fräsht och jäkligt fint! Några kassar senare var det mörkt och jag hämtade upp Elin och så gick vi till I love licker och köpte shots på fyrpack. Sen träffade vi Sebastian, Jakob och Martin som hängde med ut i natten och någonstans längs Washington Avenue med alla nattklubbar.

HAHA.

Gött life.

Flygplansreklam nonstop! Underhållande i stektider.

Walk the walk! Spana neonbabes på inlines...

We like!

Träffade Sebastian, Martin och Jakob från Malmö någonstans!

Köpte cheesecakesshots i fyrpack! Revolutionerande i mina ögon.

Tar igen mina missade dräggår. Spana musklen annars då.

Smack that!

Fresh fyllekäk! Vart då?! Jerrys Deli!

Dag 5 tog vi oss så långt som till poolen och låg där som strandade valar tills solen gick ner! Softare stund i livet får man leta efter. Efter x antal dopp bestämde vi oss för att dra en middag på Española Way, en sjukt söt spanskfransk influerad gata fylld med träd, ljusslingor, fina resturanger och konstgallerier. En pinacolada och sallad senare drog vi till Lincoln Road för lite nattflanation, efterrätt på Starbucks och skånskalektion! Sen var det bara att säga hejdå till sköna killskallarna, packa väskorna, sova någon timme och gå upp i ottan för att inte missa flyget till New York!

Española Way!

Middag på Cafe Nuvo.

Den obligatoriska pina coladan!