Surfin Bird!



Hej hopp i lingonskogen! Det var inte igår. Tiden rinner och vi har hunnit tagit oss från Bali, till Lombok, tillbaka till Bali, från Bali till Perth och från Perth till Sydney sen sist. På Bali hängde vi mest i Kuta, käkade Nasi Goreng Ayam, drog en surflektion, körde gräsklipparn med resten av svennebananerna på Skygarden om nätterna och sprang genom ösregnet då och då. Hej regnperiod! När vi surfade var det dock superbra väder dagen till ära och vi glömde smörja in oss... Det var därför jag höll mig i vattnet stora delar av tiden. Fast nog stod jag allt också! Det såg mörkt ut när vi övade på stranden men när jag kom i vattnet och slutade tänka gick det hur bra som helst! Innan vi drog från Bali hälsade vi på Gili Island också, en ögrupp utanför Lombok utan poliser och motordrivna fordon. Sooft. Där käkade vi god mat, låg på stranden i 20 minuter innan regnperioden gjorde sig påmind igen och mös runt på den fina ön. Båtresan dit var inte ett dugg värd någonstans och för första gången någonsin hängde jag med dem coola ute på deck! BUU.


Strawberryshakepaus på Legian streeten.


Minnesmonumentet, för dig som inte kommer ihåg vilken klubb du ska till är det bara att åka dit.


Allas vårat Skygarden.


Surfskolan!


Gili Trawangan!






Det tog 30 minuter att få in en fruktcocktail men annars gillade jag det här stället precis vid "hamnen"


Strandpromenaden.


Vårt mest prisvärda rum!






Of course a horse!


En stek!!!!!!




Restaurang Egoiste servade bästa frullen på ön!



Efter en blöt kväll på Bali när vi drog en Donken träffade vi på dem något oballa men inte helt osnälla grabbarna David och Trent från Perth som erbjöd oss tak över huvudet när vi kom till Australien vilket tar oss till nästa äventyr!



Vi landande i Perth 3/3 klockan 03.00 där grabbarna hämtade oss, skjutsade hem oss till David och hans familj där vi fick ta över hans gamla rum ochh våningssäng. Efter en underbar, helt normal frukost med fullkornsbröd, flingor och mjölk tog vi oss ann Perth med våra privata guider. Dem och deras föräldrar körde runt oss överallt.

Dag 1 blev det en tur till stan, flanation på Murray och Haystreet fo some shopping, en titt på Swan Bell Tower och en glass i väldans fina Kings Park! Och icke att förglömma; familjemiddag med franska mamma, kloka pappa och storebror Christian på kvällen. Gratis är såå gott! Avslutade med en 200 grammare Black Forrest och Get him to the Greek på tv.


Murray Street om jag minns rätt. Mysig som få.


En skitfin liten medeltidsarkad på Murray Street (om jag fortfarande minns rätt)






The Swan Bell Tower.






Runt 278 trappsteg upp till Kings Park..






Minnesmonument för alla aussis som dog på Bali.




Perth!






Spanade in lite Aboriginal art.


Kings Park!


önskebrunn!














Botaniska trädgården.








Tree top walken!


Swan River och bryggeri.





Dag 2 körde vi strandtema och drog till Cotteslaw beach för lite sol, bad och konst som var utställd längs med hela stranden. En helikopter svävade förbi lite då och då på span efter hajar, världens godaste ceasarsallad wrap slank ner och ett dopp i det blå senare skjutsade deras kompis Anja oss till ett shoppingmall för en Boostjuice och lite nödvändigheter. På kvällen spanade vi in partygatan, glömde passen hemma och drog en kycklingpita på Nandos innan vi crashade.








Min favorit!











Dag 3 klev vi upp i ottan och drog en färja på The Swan River till Rottnest Island där vi hyrde cyklar och kämpade oss runt till stränder för lite sol, bad och snorkling. Cyklarna och snorklingen var inte bäst ever men dem stränderna vi hann med var vääldigt fina. Och så fick jag se en Quokka också! Gullepungen där. När solen började gå ner tog vi en läckande(?) färja hem, käkade familjemiddag, svidade om, drog en drink eller två och gav oss ut igen. Först blev det en ölrunda på en bar som Christians kompis hyrt för födelsedagsmingel, sen blev det en raggarrunda på The Deen och sist blev det en svängom på gayklubben The Court! Askalas.


Hamnen!


Lite guidad tur på The Swan River, som for övrigt har svarta svanar, hur rockigt är inte det!






Cykeluthyrningen som hade skapligt lång kö och skapligt dåliga cyklar kvar till oss. Mer träning åt Felicia!




The Bakery som hade hur mycket smaskigheter som helst och jag kommer ut med en jäst avokadowrap..




Har glömnt bort namnet på den här lilla stranden men fin var den!


















Rottnest Islands rosa sjöar!


Vi var på väg till Parker Point dar man kan snorkla efter kartor i vattnet men cyklarna svek oss..


Så vi drog till Basin Beach och snorklade istället. Jag fick storlek XL(?) på mina simfötter så jag fick kämpa lite.


Min första date med en Quokka! Kunde inte gått bättre!


Ferre på gerre pantertanten kirrar toilet paper!

Dag 4 drog vi efter en sovmorgon till AQUA, Australiens näst största akvarium och kollade på lite firrar innan vi drog till Fremantle och åt världens mysigaste middag på Cicerellos i den väldigt fina hamnen! Efter some flanation i hippeområdet med alla möjliga caféer och en rolig marknad köpte vi på oss massor av godis och drog till Kings Park där vi hyrde beanbags och kollade på utomhusbio! Så jäkla coolt. How Do You Know under stjärnklar himmel med min nyfunna kärlek jordgubbslakrits. ASgött!


Aqua Aquarium!


Den fina hamnenpromenaden som ledde raka vägen till ett väldans trevligt shopping och resturangstråk.


Jag och barnen trakaserade dem stackars vattendjuren. å andra sidan får han skylla sig själv om han väljer att chilla ballen precis vid kanten..


Stannde till vid Fremantle War Memorial som bjuckade på en nice view.


Käkade världens mysigaste middag i hamnen, Fremantle and Mandurah.


Hej räkpastan!




Fremantle!


Utomhusbio!!! Förväntansfulla Felicia och Egendomliga Elin med en vit klick i handen..


Jag säger inget så är ingenting sagt...


På väg hem från nightmovien!


Perth by night.

Kommentarer
Postat av: ellen

jag säger inte heller nånting så är inget sagt.

2011-03-11 @ 11:44:49
URL: http://sailorgirl.blogg.se/
Postat av: FELICIA

en bild säger mer än tusen ord!

2011-03-11 @ 13:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0