Fyra nyanser av blått.





Och vad hände på Boracay då? Lång historia kort; För det första så kom vi dit efter nattflyg till Manila, natthäng på Manila airport, morgonflyg till Caticlan och så en båt på den! Smidigt som ett kylskåp. Väl där gick vi på Lonley Planets South Asia on a Shoestring (en välinvesterad bok) letade oss fram till White Beach och Bora Bora Inn och crashade i vår lilla bungalow. Granne med lastbilschaffisen och hans phille, med en myrfarm på golvet och världens skönaste och kortaste säng. Sen flyter dagarna ihop i en härlig blandning av solstek på den kritvita stranden, några simtag i det väldigt blåa vattnet, strandpromenader längs strandpromenaden, mangoshakes, bananshakes, pannkakor, rom och cola på Charles, billigaste fried ricet på Shennas Resort, frullar på Zest restaurant, dans på Summerplace, phillekebab med alla partypeaple vid shawarmaståndet längst med strandpromenaden, joggingjonglerande spännisgubbar, speedosgubben med ölflaskor runt magen, shopping i D'Mall och på Talipapa Market, eftermiddagspromenader i lågvattnet, brända knäväck, armväck, rumpväck och armhålor, Time of my life på högsta volym och to infinity and beyond! Sista dagen drog Julle, en liten phille ut oss på Island Hopping i sin farfar båt. Tillsammans med Kim och Martin från Sveadala snorklade vi, käkade vi grillat på Magic Island och kröp i grottor på Crystal Cave Island. Sen skjutsade Julle oss till Caticlan där vi tog en minibuss til Kalibo, tog in på ett döfräscht hotell som stillade min tvhunger och spenderade kvällen med drinkar och livemusik på Abre Gana för att sedan flyga från Kalibo till Manila och Manila till Jakarta.


I mellanlandningen på Manila åt jag världens onyttigaste frukost på värsta kanelbullecafét! YUM!


D'Mall Avenue!


Bränd woman walking.






Partypalm!




Mango dahquiri på Shennas!






Lite svennehäng och en spexig man i sina bästa år på den!


Vårt crib!


Master bedroom.


Den lilla labyrinten av hotell på väg ut till stranden från vårt hangout. Maasaaage?!


En helt vanlig eftermiddag på White Beach.


Strandpromenaden!


Meet me here in the middle of the night!


Lågvattenmode!






Prisvärda rom och colas på Charles då!


Jag och Kim!


Elin och Martin!


Summerplace!


From Boracay with love!








Vårt hangout med en av dem godaste pannkakskakorna någonsin och Elins pillepojkvän.




Klart vi cruisade med Julles farfars båt!








Flisan och Kimpan fråm Sweden.


Drog en grill på Magic Island!


















Stor trappa eller liten Elin?


Crystal Cave Island!


Jag och Kim på äventyr i caves with water in the caves!


Jag vet inte vad det är för fin sten men guiden sa åt mig att ställa mig där.




Lite underhållning i form av örnar i bur på väg till grotta nummer 2!


Innan jag krälade in i det lilla hålet till grotta nummer 2!














Utgång = hemgång.




Smaksensationer på Abre Gana i Kalibo!



I Jakarta fick vi i övrigt problem eftersom Batavia Air (kom ihåg bajsnamnet) strulat upp vår bokning och inte hade några biljetter till Bali åt oss! KUL! Som tur var hittade vi två guldklimpar som räddade oss från totalt breakdown och lät oss chilla på deras kontor, kolla internet, skjutsa oss mellan olika terminaler, fixa nya biljetter Och slutligen checkade is oss. Vi kände oss som två små barn som flög utan mamma och pappa. Efter x antal timmar på Jakarta airport och (underbara) Starbucks är vi nu på BALI! Gött är bara förnamnet. FAST det regnar tyvärr en del. BU.


Kommentarer
Postat av: lejvan

Amen skoja inte, fyfan vad fint! vart har jag varit i hela mitt liv.. och vad gör jag här hemma?! borde dra på momangen, ska bara räkna lite nationalräkenskaper först.. nä jag dör! så avundsjuk, du missar inget hemma. alla deppar sönder i bristen på vårvibbar!

Men njut på och tänk inte på oss. Du kanske får shakes och pannkaka men då kan jag gå i smälla i mig lite mockarutor o dämpa min ångest (leder nog bara till mer kanske...)



Ähh livet leker! puss och kram

2011-03-01 @ 13:31:03
Postat av: ellun

liff räknar nationalräkenskaper och jag räknar energiprocent. kul att tentaplugga näringslära och trycka i sig en sån där gullig liten 200g marabou.. fest varje dag här hemma med andra ord. ta hand om er. puss

2011-03-01 @ 14:29:10
Postat av: katarina

Skön snubbe han med ölen runt badbrallorna... haha

Men det känns skönt att sitta här i snön på medicinska biblioteket och plugga inför en dugga istället för att hänga på stränder. Mm helt rätt valt av mig! Jag är helt övertygad om att det här borde gå att göra på distans, men man kan inte vara på en strand på distans så tror att jag kommer snart puss

2011-03-01 @ 18:06:45
Postat av: Frida

Jag kanske ska tillföra min skolångest och längtan ut i världen...

Min senaste tenta gick skit. Läs aldrig genusvetenskap B. Det gör ingen gott :P

Men i morgon får jag mitt första besök i Malmö. Papi! hehe.

Jag vill också bada och bli brun och fin. Fast jag kan inte bli brun så det kanske inte är någon idé. Men lite vårsol skulle sitta fint. Då kanske de dyker upp en fräken eller två.

Ni ser så lyckliga och bruna ut! Jag känner mig ännu blekar än när Marcus Pettersson sa den fina kommentaren en gång i tiden "Frida, du är så vit så att du är bländande"! Tack Marcus! Men man ska inte tänka negativt... :P



Ha det så bra i värmen! Kramis

2011-03-01 @ 19:57:03
Postat av: liv all over

alltså frida hahaha, jag skulle ta det som en komplimang! kommer du ihåg när vi var på blodcentralen med klassen? då håller de ju på om att man kan svimma och blabla. Iaf, när vi hade gått där en stund kommer åsa fram och ba: "men liiiiv hur mår du? du är ju jätteblek!!" mm jo jag vet, jag ser ut såhär! sa jag. jaja vad ska man göra...



Felicia bli inte helt depp när du kommer in o läser dessa upplivande kommentarer på ngt internet-café på Bali. Skadeglädje är ju den bästa glädjen det vet ju både du och jag!



BB-share

2011-03-01 @ 20:18:50
Postat av: ellun

jag blir glad av er

2011-03-02 @ 17:55:08
Postat av: Frida

haha ja det minns jag! :P

Men samtidigt, Åsa frågade mig aldrig det. Då måste hon ha utgått från att jag alltid var så blek, skräck-blek!

Du kan bli brun Liv. Till skillnad från mig. Men jag undrar om man kan få så mycket fräknar att de sammanlänkas och bildar en enhetlig solbränna?! Det tål att tänkas på.



Pz :)

2011-03-03 @ 09:23:27
Postat av: Frida

jag måste bara tillägga. Min pappa sa igår; "Vad blek du är, du lyser ju"

Inte roligt.

Sol, ja tack!

2011-03-04 @ 09:10:47
Postat av: FELICIAS

Hahah loord brudskallar soft chatt ni kirrat här, ni är ju för söta. Det är kul att läsa också, jag blir också glad! Dessutom ser jag ju fan poppis ut. Kissie 2?!?!? Jo det tror väl jag de!



Haha Liv räkenskaper är inte fy skam (och inte skadeglädje heller ;)) En tripp till staterna

råder nog bot på deppet ska du se! Jag har hört att det har varit snålt med vårtecken annars.. Hoppas det har ändrats nu! Jag har ju lovat vår ända sedan jag åkte typ.. Mest för att vara snäll iof. Tröstkäk brukar ju leda till mer ångest men ACK så gott det är! Puss på re BB



Ellen du vet att man börjar plugga för att få moffa godis till man spyr över plugget ju! Glöm inte lösgodiset vid sidan om för lite variation. Ät och var glad, Det gör jag! Puss på dig.



Katarina, ville du att jag skulle ta hans nummer?! Fan... Vi får åka tillbaka dit och leta upp honom tillsammans helt enkelt! Jag säger inget så är ingenting sagt vad gäller dina val i livet........ Haha väntar på dig istället!(Nää du är bra!}



Frida! Kör på ba, jag kommer också få ha min beskärda del av skolångest kan jag tänka men ska försöka uppskatta den och tänka på min framtid som säkert kommer kännas lite klarare när man kommit igång med plugget ju!! På den igen ba! Och var kul med farsgubben på besök! Jag vill också! Haha liiite färg får du allt. Om inget annat så föredrar många i asien att vara vita så det finns till och med whitening cream där! Fatta snygg du är om dom bländande ryktena är sanna! Hahah du må vara bländande vit förresten, men jag har en gardin på mig om du minns den kommentaren! Kram på dig vännen!

2011-03-11 @ 12:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0