Ingen kommer ihåg en fegis!



























Felicia från himmelriket här. Heejheej. Vi är i Hoi An, Vietnams mysigaste lilla stad. Påminner om Venedig minus allt vatten överallt korsat med Visby. Ungefär. En av många trevligheter är att här kan man sy upp vad man vill och "göra" egna skor! Nu förstår ni varför jag trivs! Idag har vi sprungit mellan vår tailor och jättesöta skomakerska. Jag har blivit runtskjutsad på moppe till diverse bankomater eftersom många tycks ha slut på pengar. Det kryllar av köpglada turister och jag är ganska säker på att damen före mig vid bankomat nummer tre länsade den på pengar. Imorgon blir det provning av allt vi beställt och det kanske går käpprätt åt helvete men då har jag i alla fall försökt! Och på tal om att leka med livet så snubblade vi förbi ett spa efter att vi (förhoppningsvis) fått våra önskemål förstodda och betalat klädkalaset. Så det blev waxing och manikyr på den! FY BUBBLAN (bättre språk mamma?) vad smärtsamt det förstnämnda var! Jag undrar om jag verkligen förtjänade den alltså. Det kan ha varit en hälsning från plånboken.. Elin som var före mig kved livet ur sig men jag var uppe bland molnen och tänkte att jag var lite mer hårdhudad.. Hårdhudad my ass. Nu ligger jag på vårt rum och har beställt upp en bananshake som plåster på såren. Med himla fina naglar! Gött mos.













I övrigt så gick alla bussresor hit bra, fast vi såg ut som troll när vi var framme. Dessutom blev vi fast i Nha Trang över natten innan vi kunde ta nästa buss hit, men det var bara bra för vi hittade sötaste nattmarknaden med den godaste sushin jag någonsin ätit! HEJ SMAKSENSATION! Jag ville gifta mig med makin där och då. Men det kunde jag inte för nästa dag drog vi upp i ottan och lämnade Nha Trang med bussen mot Hoi An som skulle ta max åtta timmar men som tog tolv timmar. Busschaffören bedrev någon slags svart business och plockade upp både människor och kartonger längs med vägen, någon vietnames la en pizza och den där jävla musiken var på nonstop. Vi träffade Papa Joe och Brorsan från Australien vilket var very nice fågelbice! Speciellt när vi blev dumpade utanför Hoi An stad mitt i natten, slapp känna oss små och ensamma och kunde splitta en taxi. Papa Joe drog skämt om att vi var hans ryska adoptivbarn och så var vi framme vid vårt Sunflower Hotel! Här är alla hur gulliga och hjälpsamma som helst och frullen är den bästa på länge!

Kommentarer
Postat av: Per Smith

Hej vännen,



Verkar tip-top. Och vad skönt att ni verkar klä på er ! Just nu så myser vi, 13,7 -. Allt lugnt. Mailis har party i morgon så det lär bli balajs-

Hong-Kong hör jag av mig med men är haftigt, och lurigt.

Puss

Pappsen

2011-01-26 @ 22:29:15
Postat av: liv

heeej bajs! ni verkar ju ha det grymt, skönt att höra! här är allt piss (kiss och bajs= bästa som finns) kallt och plugg, bästa av två världar!

meeen hur najs att designa egna skor? kör du kork-klack eller gamla hederliga tax? visa bilder sen för oss tråkiga (som ingen kommer ihåg)men lika glada i skor som en viss annan, eller okej nästan.



nää nu ska jag kanske gråta lite till home makeover och heja fram "moveee thaat buuuuus!!"



puss och kram och hälsa elin!

2011-01-27 @ 14:50:49
Postat av: susanne

puss på er det verkar som ni trivs.Vilken tur, och tack för din lilla ändring av språk.Idag är det 12-, i svedala skridskor med stolar som hjälp till mina somaliska , thai och afganistanska elever.Härligt att se och de är duktiga.Vi har blivit bjudna på kinesisk fest den5/2 det är nyår.Hela familjen.Nä nu väntas 83- årsparty.Puss/mor

2011-01-27 @ 16:26:44
Postat av: Pappsen

Hej !

Har kollat på kartan och vet var ni är. Kul att ni harvar runt Laos oxå. Vart hamnar ni där ?

Allt lugnt och Puss

2011-01-30 @ 16:11:27
Postat av: FELICIA

Heej papppa! Kul att du holler koll! Just nu ar vi i Vang Vieng, sok po google so vet du vad vi gor!Q Tuubing!! Det ar coolt. Har traffat massor av manniskor som varit i Hong Kong och dem har alskat det, so jag tror och hoppas att det blir riktigt haftigt!



Heej mamma! Skont med skridskor, hoppas det gor bra for dina elever! Sjalv oker jag omkring po en badring mest hela dagarna. Det ar ockso skont. Hoppas 83arsfesten inte sparar ur! Ta det lungt. Desamma galler det kinesiska nyoret. dem firar som galna i vietnam ockso. Jobbigt varre for oss.



HEJ LIV! Kul att du orkar lasa! Jag tror du har det bra dar hemma jag! Skolan ar i och for sig ingen hojdare alla gonger men efter att ha varit borta so lange fron den tycker jag att jobbet ar varre...Haha. Jag tankte kora taxklack men angrade mig i sista sekund.. Hade du velat ha ett par?! Jag var dum och glomnde soklart att ta kort po mina skor innan jag skickade hem dem! Sorry. Men nu har du ju nogon att se fram emot dar hemmma! ;) Kul att hora om din fest forresten! Ni verkar ha haft det skitkul! Bajs. Jag Ska vara med nasta gong! Saknar er dar hemma. Nu moste jag go och lagga mig for jag har solsting. Livet ar ingen dans po rosor.



PUSS PO ER ALLA

2011-02-04 @ 16:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0