I'm on a bus motherfucker, I will never forget.












Mors! Imorgon blir det upp i ottan Igen så lång historia kort så hade vi det bäst på Phu Quoc. Dem sista dagarna hyrde vi en liten hingst att ta oss kring ön. Den första dagen körde vi mest vilse och fick se hela den norra delen av ön inklusive ett litet charmigt vattenfall mitt i djunglen. Allt utom själva stranden som vi faktiskt letade efter. Men det var nice ändå för det var kul att köra och Elin fick äta den godaste mackan någonsin på en liten resturang mitt i djungeln. Dessutom var det väldigt fint! Ett litet minus bara för två små barn som hjälpte oss när vi var ovanligt mycket vilse för att sedan blocka vägen och kräva pengar! Sneeaky! Dem fick en krona och ett finger sen drog vi och bajsade snett på alla barn i framtiden. Vi avslutade dagen med en fet glarre på Alanis Coffee Deli i stan med en riktigt fin glassmeny! Och så råkade vi shoppa lite också men mest roliga nödvändigheter som sidenlakan.



















Den andra dagen satsade vi på den södra delen av ön och det gick bättre för vi hittade stranden vi ville till. Sao Beach! Dessutom stannade vi till på en pärlfarm på vägen så jag fick mig ett fint armband. Phu Quocs pärlor sägs vara bland dem finaste i världen! Sen var det chill med pill på stranden resten av dagen och jag läste ut min första bok! Och efter att ha överlevt diverse gropar, dammoln från bilar, stora stenar och lössand som fick mig att andas liite häftigare som driver firade vi med en öl i solnedgången!



Nu har vi tagit oss från Phu Quoc till Ho Chi Minh till Nha Trang med buss för det mesta. Bussen till Nha Trang var asball med sköna liggsäten åt folket! Imorgon bär det av till Hoi An där vi tänkte dingla kvar en dag eller tre. I övrigt  hatar jag allt som har med vietnamesisk musik och film att göra (dem envisas med att sätta på någon av dem på bussen och skruva upp volymen för att sjunga med, och om dem inte har tv så har någon som tur är en MOBIL! FAN alltså) Samt tutor av alla dess slag, som precis som i Bangladesh missbrukas här. Även på natten. När jag vill sova.

Kommentarer
Postat av: Frida

Tutandet är inte att leka med... men bussen ser ju helt klart bättre ut än vår insekts buss i Bangla! Fy farao

2011-01-25 @ 09:10:34
Postat av: ellen

hahaa. heja fellan slangbellan! hejaheja! ta upp kampen mot tutorna och barnen. jag tror på dig!

2011-01-25 @ 17:10:21
URL: http://sailorgirl.blogg.se/
Postat av: FELICIA

Tutor ar samst! Haha och Frida, jag har fortrangt banglabussarna! Puss po dig och hoppas bussarna i malmo ar bast!



Elleen! Skont att ha nogon som tror po mig! Jag kampar po ja, ar det inte mongoguider i Bangladesh so ar det ondskefulla barn i Vietnam.. Puss po dig med!

2011-01-26 @ 03:52:03
Postat av: ellun

jag förstår att du kanske saknar munna lite?

2011-01-26 @ 15:33:35
Postat av: FELICIA

hahaha inte lika mycket som duu!! men vi kanske kan åka och hälsa på han tillsammans?!

2011-01-26 @ 16:14:45
URL: http://lafelicia.blogg.se/
Postat av: ellen

varför inte? :D när åker vi? pax att ha sari på mig hela vistelsen!

2011-01-27 @ 17:56:26
URL: http://sailorgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0