Ho Chi Minh City



Helloo! Vietnamstyle. Dag 5 här och vi styr mot Phu Quoc med nattbuss om någon timme! Nu när vi äntligen lärt oss gå över vägen, mitt i traffiken utan att dö! Och dessutom lärt oss hitta i Ho Chi Minh kaoset. Den här staden är helt galen! Igår kollade vi in Vietnams Notre Dame, Botaniska trädgård, Vincom Center (en skön galleria) och nattmarknaden. Dessutom spårade mina matvanor helt när jag bestämde mig för att prova helt nya maträtter vilket resulterade i trasigt ris och rivet fläsk (broken rice with shredded pork) samt råa nudlar (crispy nudles). Det ända som gick hem var Zorokölen som var god. Felicia got no fear but a lot of beer! Idag gjorde vi en utflykt till Củ Chi tunnlarna som Vietnameserna använde i Vietnamkriget! Sjukt ballt, dem var ännu mer sneaky än jag anade! Vi fick lära oss en hel del om deras grotteska fällor och provkrypa i deras klaustrofobiska tunnar (som dem ändå forstorat en gnutta för feta turister) Sen flanerade vi runt stan en sista gång, som för övrigt kryllar av ljusslingor i alla färger och former inför det kinesiska nyåret och spanade in Peoples Committee Hall, Rex Hotel och den myllrande Ben Thanh Market som har allt, precis som jag vill ha det. Det var lite! Nu måste jag draa!!

Fortsättning följer:

När vi kom till Ho Chi Minh var vi dödströtta och besällde take away och kollade på The Bachelorette på rummet. Lugna pungar.




En liten lekpark precis vid trädgården!




Ho Chi Minhs Notre Dame!


Ho Chi Minhs ända trottoar?!


Trasigt ris med rivet fläsk...


Våran utsikt!


Här åt vi vietnamesiska nachos och råa (crispy) nudles.


Phan Ngu Lao!


Nyårsbelysning.


Mitt i fucking roaden!


Nattmarknaden.


Cykeltaxi hem!


Dem försökte lura oss på pengar men tji fick dem för vi var panka!! Suckers.


Cú Chi tunnlarna!


En krigsmaskin.


En av alla brutala krigsfällor! Sneeaky.




Guiden skalade en blomma som blev till en kanin. Kriiga inte, skala blommor.


Vietnamesernas gummitofflor som dem bar bak&fram för att luras. Sneeaky!


Tunneln in action!




Vårrullar is the shit.


Frozen yoghurt!




Helpyntad stad!


Köpte matsäck till nattbussen i en fräsh foodstore i Vincom center. Jag älskar mataffärer utomlands!


Kirra lite färskt bröd också. Bästa affären ever! Man langade upp allt bröd man ville ha på en bricka och pejja. Och massa bröd fanns det, all you breadlovers out there. I like!


Peoples Committee Hall by night!

Kommentarer
Postat av: susanne

Hej.gumman.Tog bort dina julgrejer från ditt rum idag.Det var tyst och ensamt.Jag hoppas att ni har det härligt, vi saknar dig här hemma i ett trist och blött Sverige.Imorgon ut och åka skridskor-härligt.Puss på dig/Elin vi hörs/Mor

2011-01-17 @ 21:42:08
Postat av: Anonym

Hej.gumman.Tog bort dina julgrejer från ditt rum idag.Det var tyst och ensamt.Jag hoppas att ni har det härligt, vi saknar dig här hemma i ett trist och blött Sverige.Imorgon ut och åka skridskor-härligt.Puss på dig/Elin vi hörs/Mor

2011-01-17 @ 22:29:40
Postat av: FELICIA

Hej! Vad bra att du tog bort det! Inte bra att ha det kvar när jag kommer hem ju. I övrigt hoppas jag att ingen hänger runt där i onödan... Jag saknar er också, och lite Sverige också. Inte vädret dock men skridskor låter kul! Puss på er!

2011-01-25 @ 17:21:39
URL: http://lafelicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0