Like sands through the hourglass, so are the days of our lives.


Fett inlägg, fett intro! Pang bom HEJ 2011! Jag inledde med dödsskönt häng con mis amigas bönas, bakis som fan. Vi kollade på Ivanhoe och svulla pizza! Bästa på länge. Och så det bästa från mina häng 2010;

När jag och Ems chillade pillen på Langkawi och shoppade loss i Kuala Lumpur, Malaysia. Ems fick en fet gubbe från Dubai efter sig och jag fick ofrivilligt se en snopp mitt på gatan.






När jag och Ems gjorde Borneo! Öluffade, kollade in orangutanger och missbrukade nygräddade våfflor.






När jag och Ems avnjöt världens finaste solnedgångar, dansade på högtalare med sköna folk, lunchade vid en aktiv vulkan och matade apor på Bali. Största apan på stället insisterade på att slå sig ner med sin bara stjärt i mitt nytvättade hår. Och så liftade jag med en moppe för att hämta pengar en utekväll..






När vi tog oss till Koh Chang, Thailand, övernattade på på 1 cm tjocka madrasser i Trang, blev kända för att ligga på stranden och smuttade bananashakes. Dessutom fann jag meningen med livet med hjälp av en hägmatta, en bucket och så lite reggae...!






När Ems kom och vi hade bucketnight, slira på Bj och gick på maskerad som Sandy, Cleopatra och Catwoman! Emelie breakade skiten ur V-dala!






När vi cidrade, dansade och skrev våra namn på lappar på Norrlands.


När jag vann en biljett till Slagsmålsklubben på Musikens hus för att jag skrev mitt namn på en lapp och tvingade med mig Elias. Båda trodde att förbandet var Slagsmålsklubben..


När vi gick på dormpartey, dansade i fönster till gamla godingar och åt korv!


När jag och boysen drog till storstaden, shoppade och åt Ben&Jerrys! Jag gick in i en lyktstolpe också.


När vi drog på oss våra nyfyndade kläder från storstadstrippen och gick ut och dansade som galningar. Conversen var på och det var allsång i taxin.


När jag, mamma och mormor åkte ut en sväng till Gräsö.


När vi firade Valborg med världens finaste väder!


När vi grillade fettostekar på engångsgrillar i studentstaden!


När vi gick på Malins skiva med havstema!


När vi hade picknick vid  Skaris när det började bli varmt.


När vi gick på Filles skiva!


När Allefjong tog studenten!


När vi åkte till Finland, träffade släkt i Salo och flanerade runt i Åbo!






När vi drog till Barca och njöt av livet! Shoppade, åt god mat, solade, badade och slirade om kvällarna. Årets citat blir nästan "Jag ska lägga alla mina pengar på mat!" - Anna






När vi direkt efter Barca åkte till Gotland för att fira världens bästa midsommarafton med god mat, ett alkispar och folk vi hittade på stranden!






När jag och Elias tågluffade genom Europa och rälsade mellan alla länder, med eller utan matsäck, ensama eller omringade av människor, på  dagen eller på natten, i liggvagn eller sittvagn.


När vi åkte till Irland och flanerade runt för att finna dem typiskt irländska vyerna. Och blev kallade "The Swedish Vikings" på bussen.






När vi spenderade en dag i Paris och åkte upp i ett blinkande Eiffeltorn!






När vi åkte förbi Bryssel, Belgien och flanderade runt bland kissande statyer, vackra byggnader och söta antikaffärer. Jag lärde mig att Tintin kommer därifrån också.






När vi åkte till Amsterdam, Holland och hamnade mitt i en fotbollssegerfest, hyrde cyklar och gick på porrshow. Tror bestämt att vi var nära på att bli rånade i en gränd också. Tacka vet jag det vilsna killgänget som dök upp.






När vi drog till Wien och gick vilse bland vinodlingar och gick på finaste tivolit!






När vi åkte till Budabest, Ungern och smuttade på den godaste piña coladan och badade på badhus. Om jag minns hur jag fick piña coladan? Jag hade parkerat Elias på en resturang framför fotbollen medan jag gick i affärer och när jag kom tillbaka och satte mig kom servitören med piña coladan. Ofta han visste?!






När vi kom till Split, Kroatien och bodde hos en jättetrevlig familj, käkade chokladpannkakor och åkte till Brac för att se det finaste vattnet jag sett och dricka take away drinkar!






När vi stannade till i Belgrad, Serbien helt utsvultna och drog ett fett mål på Donken innan vi tog en titt på stan.


När vi kom till Naxos, Grekland och träffade dem här stjärnona, hyrde moppar och solade i hängmattor till en skönsjungande italienare.






När vi stannade till i Rom och kollade in Colosseum. Jag tappade balansen på metron och mosade en kille med min ryggsäck.


När vi tog oss till Pisa för att äntligen få se det lutande tornet!






När vi drog till Florence, gick på marknad, slicka dyr glass och kollade på allt fint!






När vi åkte till Venedig, åkte gondol och frossade i masker och vackra gränder!






När mitt första kusinbarn Viggo döptes och Anders förklarade att han hade snea tänder för att visa att även gudar kan vara mänskliga.




När jag fyllde 21 och gjorde en heldag med Fille och Fella och drog till Stockholm! Shoppade, käkade gött på TGIs, ölade och åkte runt på Grönan!


När jag fyllde 21 och alla sköna bönor kom och firade med mig, dansade i sofffor och genom hela huset!


När jag och Elias åkte ut till Ulvakvarn och åt paj och glass den sista sommardagen.


När jag blev så jävla full att jag hittade människor i buskar och var med om den värsta bakfyllan i mitt liv.


När jag varit med om den värsta bakfyllan i mitt liv, sov hela dagen och åkte ner på stan och käkade matståndsmat på kulturnatten.


När jag bjöd Allefjong till London för att shoppa loss i den bästa staden med dem mysigaste kvarteren och godaste maten.






När jag rockade Flurran tillsammans med resten av Ica för första gången!


När Ems kom och förgyllde min vardag! Och insisterade på en vimmelbild som blev min bästa någonsin..


När vi flydde till Gotland och chillade ballen.


När vi sjöng och dansade som galningar till Parken!


När vi hade glöggafton och utgång på den!


Kommentarer
Postat av: m

min skiva fick vara med i årssammanfattningen! haha ååhh

2011-01-03 @ 19:22:45
URL: http://cityvoicess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0