Hoi An, Vientiane och så lite Vang Vieng!

Hola bandola. Det var ett tag sen så håll i hatten! För några dagar sen drog vi med bussen från Hoi An till Vientiane (Larres maincity) i ottan och knallade över gränsen by foot vilket var asballt! Träffade på en massa sköna lirare på bussen också, somliga hade hört att resan skulle ta 13 timmar, andra 24. Vi kom i alla fall 01.00, drog med alla sköna till hotellet vi bokat och gav värden (som vi  för övrigt väckte) en smärre chock. Bussresan var en av dem bästa vi gjort, vi delade hela baksätet med en roligt par, musiken var minimal och alla ställen vi stannade på serva god mat. KUNGEN!

I Vientiane stannade vi till i någon dag och sightsade med några holländare. Kollade in Buddha Park, Talat Sao Morning Market, Pha That Luang Temple och Scandinavian Bakery, där jag kryddade vardagen med en riktigt god kanelbulle! Och så tränade vi lite en en park också, det var gratis och inget för dem gamla.

























































Dem sista dagarna i Hoi An flanerade vi järnet. En kväll findinerade vi på The Cargo också! En nice resturang vid Mekongfloden med den godaste choklad- moussen någonsin. Hos vår tailor, som vi hängde hos rätt ofta träffade vi på Sherby och Daphne från staterna och så spanade vi in My Son (gamla stan) Morning Market och alla söta gator. Från och med då är jag dessutom känd som Brumhilda. I övrigt är jag ett par jeans, ett par shorts, en weekendväska med matchande handväska, ett par skinnstövlar och ett par egna klackar rikare. Bland annat. Tänker inte säga mer än så för då får väl alla ni där hemma ångest å mina vägnar. Jag är i alla fall jättenöjd och har skickat hem en kartong med skatter som beräknas komma fram om tre månader ungefär. Jag gnuggar Buddahs tummy och hoppas på det bästa! I Vietnam tycker förresten att jeans sitter tight när dem hänger i rumpan så efter x antal provningar av mina jeans fick jag tillslut hoppa på en moppe, åka in bland alla små hus och gränder och komma hem till en Vietnamesisk familj som sydde till dem tills dem var tighta på riktigt. Swedish style!




































































Kommentarer
Postat av: ellen

åh. nice ass fan! fina bilder, jag är fett avundsjuk. som du antagligen förstår.. hoppas att du njuter. det tror jag iofs att du gör. klappa en elefant från mig om du hittar nån! puss

2011-02-05 @ 13:15:41
URL: http://sailorgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0