Hong Kong.



Tjing! Dag whatever och vi har Hong Kong för våra fötter! Det är grymt! Vi flög från Ho Chi Minh och mellanlandade i Manila på väg hit, vilket skulle vara jobbigt med tanke på att det var mitt i natten men det var inte så farligt! Elin skaffade en fillipinsk boyfriend som gjorde allting åt oss så vi satt vid säkerhetsvakten och halvsov störrde delen av tiden. Väl här skippade vi alla hostels i Chunking Mansions och hittade The Anne Black Guesthouse on the Kowloon side of life. Igår utforskade vi vår del av staden vilken råkar inrikta sig på shopping... På The Ladies Market prutade vi järnet, på Nathan Road hittade vi massor av inhemska affärer och i Langham Place hittade vi till vår stora glädje Monki och HM. Det var så länge sedan så jag får faktiskt bli glad, även fast dem inhemska affärerna kan sin sak också! Idag inledde jag dagen med en Green Tea Frappe och en blueberryscone på Starbucks, mhm med en sån start på dagen behöver jag säga no more! Vi har flanerat omkring bland skyskrapor, affärer, stånd, kineser, spårvagnar och mycket mer. Avslutade med en tur upp till Victoria Peak för att spana in Hong Kong by night och sedan en promenad genom Soho. I övrigt verkar min kamera ha tröttnat lite på livet och min hörsel är nästan maxad igen. Nu måste jag sova!

Kommentarer
Postat av: ERIKA

Låter ju toppen det där! Jag fick känna mig lite internationell när jag råkade välja engelska på WIllys-betala-själv-mojäng. Det var liksom dagens. Jämförbart med Hong-Kong vet jag iofs inte.

2011-02-13 @ 14:27:46
Postat av: ellen

hahaha. heja erika!!!!!!!

2011-02-14 @ 13:02:49
URL: http://sailorgirl.blogg.se/
Postat av: anna

Tuuur att du är i hong kong och inte vietnam. Två svenska unga tjejer från sverige dog på en turistbåt i vietnam. Sa dom precis på nyheterna. TUR att jag inte behöver oroa mig.... hujeda mig!

)ove!

2011-02-17 @ 08:03:33
Postat av: Frida

Jag blev orolig ändå. :( Inte roligt.

Hoppas allt är bra med er och att ni har det roligt.

Kramis

2011-02-17 @ 09:30:04
Postat av: Mr Sweden

Vännen,



Det är kanon, H K är häftigt. Undrar om inte "Red Lips Bar" syns i dina bar-blder. (slutet på Nathan,; en aningen tveksam plats ungefär länge sedan. Bra att ni körde H K med allt ni hann.



Minus 19.9, 22.39, livet leker !

Puss / Pappsen



2011-02-18 @ 22:39:29
Postat av: FELICIA

Erika: jag håller med Ellen! Haha! Du kom närmare Hong Kong än många andra i Sverige skulle jag vilja säga, starkt jobbat. Det är dem som grejerna som gör det. Köpte du nudlar också så var du ju praktiskt taget där?



Anna: Jag läste artikeln när jag såg vad du skrivit! Scary. Vi tänkte dra den turen men vi hann inte. Inte för att vi kanske dött men lite äckligt ändå! Bra att du har koll :D Hoppas livet leker hemma! Jobba inte ihjäl dig!



Frida: Gullefjun! Jag lever och frodas! Ska ju komma och hälsa på dig i Malmö så kan inte gå och göra något dumt som att dö eller bli kidnappad nu! Hoppas du har det bäst i Malmö, vinka till HM fårn mig! :D



Pappa: Jag älskade Hong Kong! Påminde väldigt mycket om London! Vi sightsade järnet alla dagar! Hann med det viktigaste tycker jag. Vädret var inte det bästa så får åka tillbaka dit någon gång och kolla in solöarna! Ska spana efter Red Lips Bar på bilderna, vad är det för ställe? Skönt att nu slipper slask i alla fall?! Klä på er! PUSS <3

2011-02-19 @ 08:50:14
URL: http://lafelicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0