Encounter.



Vi sitter i Napier, det kissas ute och så då passar jag på att berätta om dag 13 och le dolphins!

Vaknade upp till en rosa himmel precis vid havet. Inte illa pinkat för en parking in the night! Drog oss till Dolphin Encounter där vi fick världens gulligaste guide, en smäcktight våtdräkt, ett snorkelset och slutligen utbildning i hur vi skulle simma med delfinerna. Målet var att underhålla dem så det var ju bara att lämna stoltheten på land. Vi drog ut med båten och firrarna började skutta runt den, som på film. Så sjukt nära och så jäkla ballt! Sen var det bara att dra på masken och glida ner bland 50-60 glada delfiner och börja sjunga, kolla dem i ögonen, simma i cirklar och dyka med dem. Yes. Jag och Elin drog Far jag kan inte få upp min kokosnöt på högsta volym i snorkeln och simmade runt tills vi blev yra. Delfinerna kryllade och kom så nära så man kunde ta på dem! (Om dem inte varit så förbaskat snabba) Att jag var extremt långsam och lekte valross hjälpte nog inte. Enligt guiden börjar dem lajja med dig om dem tycker du är kul och i princip garvar åt dig (vilket jag förstår) så jag gjorde många delfiner lyckliga kan jag säga. Speciellt en som jag snurrade runt med tills jag blev yr på riktigt och det kom vatten i snorkeln! Jag vet! Jag citerar Kim från Täby; Jag är så fucking happy! Som grädden på moset, när jag passde på att andas mellan sången och simtagen, så landar det en albatross brevid mig! Världens största fågel! Och jag! Om jag trodde monsterfågeln skulle käka upp mig!? JA.. Och han simmade rakt mot mig! När Elin och guiden ropade från båten att den inte tänkte döda mig (och att dem inte brukar göra sådär) så chillade jag ballen och passade på att njuta av mitt praktiskt taget hångel med vidundret! HUR COOLT VAR INTE DET DÅ?! Och Bäst av allt! (Efter delfinerna och albatrossen då) Jag har allt det här på film! Till och med skönsången! Vi hyrde en undervattenkamera så vi åtminstonde kunde försöka föreviga den ballaste grejen ever! Och det tar liksom inte slut där.. På väg hem så skulle alla få ta bilder på delfinerna så dem raggar upp ett stim på runt hundra stycken som hoppar och har sig runt båten! Och solen sken, sikten i vattnet var perfekt, vi fick kakor och varm choklad när vi kom upp bla bla bla fuck you Felicia. Jaag veet! Jag ska sluta nu. Fisksouvlakin vi festade loss på senare på kvällen var ingenting i jämförelse men bättre än körv!


 





Kommentarer
Postat av: leif

Lite coolare än "delfinen" vi såg i Bangla.. bra gjort och jag gillar sången! men varför körde du inte en gammal amazon? egentligen kanske det var guiderna som ville garva, delfinerna bryr sig inte..

2011-04-07 @ 10:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0