Göttland!

Dag ETT.

Efter Barca var vi hem och vände för att sedan åka till Gotland och fira midsommar!


Även där körde vi Á la carte varje dag. Här efter att ha hyrt vrålåk, handlat mat och tömt Systemet!

Dag TVÅ.

Packade in oss i passaten och drog en roooadtrip!




Hamnade med picknickkorgen i Lickershamn.


Tog en sväng till Jungfrun, högsta rauken på ön!
























Stannade till i Visby på hemvägen och flanerade omkring!


Gick till världens bästa Glassmagasinet i hamnen och lapa kulor. HAHA. Glass.


Till sist stannade vi till på en väldans fin vallmoäng.


Lisa kissade och fotograferade på samma gång.








Efter festmåltiden körde vi filmkväll med Year One.



Dag TRE.

Midsommarafton Midsommarafton, ja då är sommaren som bäst!


Med midsommarmusiken på högsta volym!




Vi kirrade ståtligaste stången någonsin. Efter en rivig expedition till skogen som eventuellt bröt mot någon sorts trädlag.








Sen blev det bästa sillunchen ever! Med Vanlig Snaps och hela konkarrongen!


Min midsommarkrans blev mer som en midsommarmössa.




Skumpalinen!






Jag och stoltheten!


Med lite snaps i kroppen var det dags för den officiella dansen runt stången! Med endast ett fåtal visor kvar i huvudet avlslutade vi med Björnen sover, som jag iallafall körde runt granen som liten. Stången var granen och Anna var björnen.


Och Anna jagade ner oss till stranden för ett dopp i det blå!








Sen var det dags för festmåltid Igen! There was no stoping us!






Katta höll koll på grillen!


Jag tände grillen!






Sen blev det galenpanna och fantarosé!












Sen gick det utför!




Vi uppträdde till Mister Cool och till Moldaviens Eurovisionbidrag!


Jag la mig på altanen!






Någonstans under kvällen sprang vi ner till stranden för att som Lisa så bra beskrev det; leta en bonfire (eller var det bodyfight?) och titta vad annat folk pysslade med i Tofta. Slutade med att vi fick med oss två grabbar på efterfest och som plus i kanten även ett äldre alkispar, som blev glada över att få ett place att kläcka bärsen på. Härligt gäng!

Dag FYRA.

Dagen efter gick vi ner till stranden och lekte strandade valar! Sov, käka chips och badade.


Efter beachen blev det after beach på Tofta Beach Club såklart!


Somersby, covers och härliga rocktanter!












Festmåltid på gerre!


















Jag tackar för världens bästa midsommarfirande, världens godaste mat, världens finaste vänner och världens fräckaste vrålåk. OCH allt där imellan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0