Livin' la Vida Loca!

Inledde min semester med att åka till Barca with mah girlz! Och det var Asbra rakt igenom;

Dag ETT.
n
Jäkligt nöjda brudjäklar på väg mot Arlanda, Starbucks och BARCELONA!


Jag och Martan inledde semestern med en Stor stark. Vi snackar tysk öl i stor flaska här, On the airline. Minicola släng dig i väggen!

Dag TVÅ.

Hyrde lägenhet, möblerade om den och gick ut för att ta Barca med storm!




Första dagen lunkade vi runt i Ramblan och Barceloneta.


Chrille stod och pekade i hamnen.


Med hjälp av lite svettiga fötter tämjde jag besten.






Vi gick till den så kallade Champangerian, Can Paixano om man frågar Lisa! Och drack rosa cava med goda mackor till.


Det var bästa hålet i väggen ever. Om jag bodde i Barcelona skulle jag tränga mig in där varje dag.


La Rambla!


Sen blev det hemlagad festmåltid, drinkar och utgång!


Eftersom vi var en person för mycket för att åka tillsammans i en taxi så fick vi ta två helt enkelt.


Dem som hade turen att hamna i taxi nr 2 fick säga -"Follow that car!" (Så vi hamnade på samma ställe) Coolt, jag vet!


Vi drog till MOOG. Där det var, som Lisa så bra beskrev det; litet, trångt, svettigt och härligt. Den spårade DJ:n dansade som en galning bakom galler och vi dansade som galningar till Abba, Fool's Garden och andra gamla slagdängor.




Katta råkade kliva en riktigt ugly brud på tårna, fattade ingenting när bruden blev sur vilket var skitkul enligt mig men inte enligt den ugly bruden så hon började mucka med mig istället. Hom hade vassa naglar och jag undkom rabies med nöd och näppe. Tacka vet jag mina muskler.

Dag TRE

Då passade stranden alldeles utmärkt.


Och den låg liksom mitt i stan! Pluspoäng till Barca!






Nynnade hits och underhöll resten av stranden.




Krubba och smuttade mojitos after beachen på ett sött litet torg i mysiga Barceloneta.


Natten inleddes med förpärla hos Xavi.


Eller Xavis polare från Frankrike för att vara exakt. I hans något snygga lägenhet med nåågot maffigt högtalarsystem och nååågot höga tak.


Därefter drog vi till Opium, snyggaste klubben ever som dessutom låg på stranden tillsammans med några andra klubbar.


Där vi träffade boys från Dubai, fick vip-armband drack champange och åt jordgubbar.


















När Opium blev trött drog vi till stranden och kollade på folk som hade sex på stranden.


Ratade döner kebaben för att käka hamburgare på silverfat i deras penthouse. Good choice. Jordgubbarna med chokladfonduen efter gjorde inte saken sämre.



DAG 3

Medan dem andra sov började jag dagen med en sväng till Barceloneta och shoppade på egen hand. Lagom till jag var klar hade dem vaknat och vi åkte till det här balla Gaudi-huset och fortsatte shoppingen i Exiample.


Någonstans mellan Passeig de Gracia och Plaza Catalunya stannade vi till för lite tapas.


Besökte snyggaste HM ever.


Avslutade gjorde vi med att åka till Carrer dels Angels i Raval där vi åt världens godate quesadillas och drack jordgubbsmojitos på skitmysiga Rosa del Raval.



Dag FYRA.

Nästa dag inledde vi turistandet med Sagrada Familia.


Sen åkte vi upp till Parc Güell för att picknicka.


Eftersom det låg så högt upp hade dem byggt rulltrappor.




Gick till Picnic Parc Takeaway och investerade i godaste bananshaken och en macka.


































Tibidabo.


Lunchade vid foten av Tibidabo.






Riggade kameran i vanlig ordning.


Det var dags för sista utgången för den här gången. Som också blev den blötaste och mest spårade på alla sätt och vis.


Katta inledde med att röra om i grytan och ta av sig klackarna för att gå Till krogen.


Först ut var Shoko där jag dansade med bokhyllor!


Det här är den ända bilden där Alla har båda ögonen öppna! Storslaget vill jag säga.


Sist blev det Catwalk där jag dansade med en stol.

Dag FEM.

Flanerade omkring i Raval, vars secondhandbutiker låg och sov men krimskramsaffärer was going strong!




Lyckades hitta det perfekta lunchstället med den godaste pastan jag någonsin ätit.




Gick till matmarknaden La Boqueria och köpte efterrätt.




Sen strosade vi runt i Born med tighta fina hus och söta butiker.


Träffade Don Juan på ett torg.


Sen käkade vi världens krämigaste, och godaste glass.






Till sist drog vi till Port Vell och köpcentret Maremagnum fo some kvällsshopping.






Sedan blev det städning, fantarosé med DJ Mango och en 30 minuters powernap, klockan halv 4 på morgonen innan det var dags att börja ta sig hem!

Dag SEX.

På väg hem hann Anna vara rullstolsbunden och jag bli tagen för ett suspekt objekt i min väska. Fel väska visade sig dock. Efter ett litet förhör i en bunker med 10 poliser...


Och kom hem gjorde jag med det här! Inget suspekt där inte.

TACK FÖR BÄSTA RESAN EVER SNÄCKOR!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Tack själv! Underbar resa :D

2010-09-23 @ 17:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0