En Julsaga


Den tjugonde köpte vi julgran och den tjugoförsta klädde vi den!


Den tjugoandra gjorde vi julgodis. Julskumsfudge alá Felicia. Boom baby!


Den tjugotredje blev det uppesittarkväll med mormor, morfar, filip och Bingolotto!


Den tjugotredje köpte jag också mina sista klappar, och slog in alla. A tradition of mine. Julklappsverkstad på golvet, framför en film och så lite gott på den!


I år slog jag till på stort och rimmade! Heej naturbegåvning. Whaat up?!


Den tjugofjärde inledde vi med en riktig superfrulle och sen kickade vi igång julafton med att gå på julspel.


Domkyrkan i all sin glans.


Fellan tände ett ljus.




Sen kom lite släkt och i vanlig ordning tvingade mamma alla stå ute i tomte/pälsmössor och dricka varm glögg samt sjunga julvisor. I år blev det till skillnad från förre året Inte Idas sommarvisa utan Hej tomtegubbar. Det är tur att vi bor längst ut på gatan.


Sen blev det Kalle & c:o.


Ingen jul utan mössens sång I tell you!


Och så lite julgodis på den!


Skumtomtar och knäck.


Åt julmat tills jag höll på att sprängas. Och sen åt jag ännu lite till.


Öppnade julklappar till Karl-Bertil.


God Jul då!


Avslutade med att kolla på bästa Love Actually med mamma, pappa och Allefjong.


Den tjugosjätte blev det turkeydinner enligt tradition in the Nyk.




Emelie är inte helt fel i köket..


Tuur att vi var aktiva och lirade lite pil för den tjugosjunde hade vi filmmaraton med honungsbaguetter och oboy heela dagen. The Boat that Rocked, Harry Potter & Halvblodsprinsen, Gamer och Monsters vs. Aliens hann vi innan vi var tvungna att åka hem. BU.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0